28. januára 2016

3-dňový wellness

Ahojteee, ako sa mi máte? ako ste prežili posledné dni?

Dnes som prišla s článkom, v ktorom Vám zhrniem ako prebiehal náš wellness. Bola som na wellnesse prvý raz a bolo naozaj super. Bola som so všetkým spokojná, až na to buchotanie, hlasné rozprávanie "susedov" a vysávanie ráno. Obidva rána som sa na toto zobudila.. ale čo už... 

Do tej lampy som asi dvakrát buchla, keďže rada rozhadzujem rukami kade tade, hlavne teda v posteli... ešteže to prežila, ale inak veľmi pekné lampy čo poviete. A tiež sa mi veľmi páčili obliečky a ten nápis. :-)

Začnem pekne od začiatku. Prišli sme tam v pondelok, bolo niečo po druhej hodine poobede. Cesta tam bola dosť zaujímavá (môžte vidieť na fotke, akou cestou sme išli), trochu som sa aj bála, že dostaneme šmyk a zrútime sa tam medzi tie stromy, bolo to tam dosť strmé, a pohľad z okna z auta teda nebol moc príjemný. :-D Ale prežili sme a živí sme došli k penziónu, zaparkovali, vzali kufre a vošli dnu do penziónu...Tam sme sa ohlásili, dali nám kľúč od izby (mali sme číslo 1 :-D, tieto jednotky a desiatky nám asi nikdy nedajú pokoj :-D), slečna nám vysvetlila, čo všetko môžme využiť, čo máme v cene, čo si môžme dokúpiť, kde čo je, kde budeme papať, ako sa dostaneme do wellnessu (a aj tak sme nevedeli, museli sme sa druhý raz opýtať), zaviedla nás do izby a my sme sa vybalili. Izbu sme mali zarezervovanú romantickú (to majú nejaké nové izby). Bola celkom pekná, dosť ružová :-D, bola tam ale príjemná vôňa, fajn kúpeľňa, aj keď mi chýbali ešte nejaké držiaky alebo niečo na uteráky, nemali sme si ich kam dať sušiť, tak sme ich pohádzali na dvere. :-D Vybavili sme sa, popozerali izbu, prezliekli do plaviek a išli sme sa pozrieť na wellness... 

Na prvej fotke môžte vidieť ten hríbik, masážnu lopatu a saxofón, aspoň myslím, že je to tak. :-D ... // plavecký bazén// kneippov kúpeľ, v zelených bola teplá voda a v modrých studená// aaaa vírivka vnútorná
Prvé dve fotky sú fotené vo vitálnom a posledné dve v hradnom wellnesee
Najprv sme v tom mali dosť bordel, nevedeli sme, kde čo je, kam chceme ísť, určite z nás mali radosť, keď sme sami nevedeli čo chceme :-D.  Vyskúšali sme najprv vodný svet, kde bol jeden pbazén na plávanie, ktorý som ja ale nevyužila, lebo tá voda bola studená :-D, hneď vedľa bol bazén, v ktorom bublala voda, bola tam masážna lopata, káčer, hríbik, saxofón, jaskyňa s hydromasážou, vírivá rieka (teraz odpisuem z tej ich stránky, lebo ani sama neviem ako sa tie veci volajú :-D), potom v tom bazéne boli ešte masážne lehátka a sedadlá, z ktorých ma stále ťahalo preč. :-D  

Potom sme išli asi do hradného wellnessu, kde sa nám najviac páčili vírivky. Mne sa najviac páčila vírivka, ktorá bola vonka. :-D (ale tú sme vyskúšali až na druhý deň, keďže sme ju objavili až vtedy a vždy tam niekto bol). Tiež sa mi páčil Kneippov kúpeľ (tam ste vošli najprv do teplej vody, potom do studenej, znova do teplej a znova do studenej. Najprv som skúšala len teplú, lebo tá studená bola príliš studená, ale potom som sa odvážila a prechádzala z jednej do druhej, bolo to super. Najlepšie bolo, že v tých vodách boli na spodku kamienky a potom to trochu aj bolelo, ako som po tom chodila). Priateľovi sa zasa asi najviac páčila vnútorná vírivka. Tiež sa mu veľmi páčila soľná parná baňa, v ktorej bol taký mini bazénik, do ktorého ste si namočili nohy a len ste sa potili. Dosť ťažko sa v tých saunách dýchalo, ale tak v takom teple...a tú vôňu odtiaľ som cítila v nose ešte aj večer. :-D
V hradnom wellnesse bola ešte jedna parná sauna, v ktorej boli krásne svetielka, ale strašne horúco a ešte jedna infra sauna, v ktorej sme ale neboli...

Tu už môžte vidieť vitálny svet, na prvej foto je tá ľadová studňa, v ktorej chýba ľad, hneď za ňou sú dvere do mentolovej sauny a na druhej fotke je odfotená bylinková sauna... bola tam dosť tma, takže odtialto viac fotiek nemám a i tak sa mobil hneď zarosil 
Ďalšie čo sme vyskúšali bol vitálny svet, kde sa nachádzal znova jeden vírivý bazén, v ktorom sme boli len raz, pretože tam tiež stále niekto bol. Vyskúšali sme saunu, bylinkovú inhaláciu. To bola prvá sauna, v ktorej sme boli. Ale v každej saune som sa bála, že mi príde zle, pretože ja veľké teplo neznášam najlepšie, ale našťastie mi nič nebolo... Ako druhú sme vyskúšali mentolovú inhaláciu, tiež sauna, bolo v nej síce ešte teplejšie ako v bylinkovej, ale bol tam taký dobrý mentolový vzduch, alebo čo to bolo... Myslím, že práve táto mentolová sauna a soľná parná baňa z hradného wellnessu sa mi páčili najviac. 
Tiež tam bola horská sauna, kde bolo niečo okolo 100°C, do ktorej sa môže ísť len bez plaviek, ale tú sme tiež nevyskúšali.. aj sme chceli, že večer zájdeme na chvíľu, ale nakoniec sme nešli. Tiež tam bol ochladzovací bazén, ktorý sme tiež nevyužili. :-D Tepidárium, ktoré sme tiež nevyužili, ale to bola len taká oddychová miestnosť s lehátkami a ešte v stede ako sme vošli do vitálneho, tam bola taká ľadová studňa, tam by asi mal byť nejaký ľad, podľa toho, čo píšu na stránke, ale žiadny ľad tam nebol, nevedeli sme, či sa to nejako zapína alebo ako to funguje... 

Penzion//tabuľky//chatky
Na druhý deň sme sa išli ráno naraňajkovať a potom trochu prejsť po okolí. Bola tam naozaj krásna príroda a veľmi dobre mi to padlo. Vrátili sme sa naspäť, znova vyskúšali skoro všetko, ale väčšinou tie sauny, ktoré sa nám páčili a vonkajšiu vírivku. Ja som bola poobede aj na masáži chrbta, ktorá bola úžasná a bol to top celého wellnessu :-D, masérka bola príjemná, príliš netlačila, keďže som bola na masáži prvý raz, tak aby ma neseklo :-D, až na konci, keď ma už masírivala po sediačky mi tak nejako naťahovala krk alebo čo, ale tak že ma prstami chytila za ušami a ťahala a to som si myslela, že mi odtrhne hlavu. :-D Dosť to zabolelo, ale tak nevadí. Potom sa spýtala, či to môže zopakovať alebo radšej nie, povedala som jej, že môže.. veď tak vydržať sa to dalo :-D Akurát na koniec skonštatovala, že mám zničenú chrbticu, že sa mám vystierať a cvičiť.. tak som jej povedala, že som chodila aj na rehabilitácie, tak reku že aspoň raz za čas ísť na takúto uvoľňovaciu masáž. Išla by som hneď. :-D 
Po masáži sme boli objednaní do soľnej jaskyne... čakala som, že to bude niečo lepšie.. ale bola to taká menšia miestnosť, do ktorej sme vošli bosí, všade bola soľ na zemi, sadli sme si, boli sme tam len my dvaja, hrala relaxačná hudba a len sme tak sedeli a relaxovali potichu so zavretými očami... aj by som tam veru zaspala. A vraj 45-minútový pobyt v takejto soľnej jaskyni zodpovedá až trojdňovému pobytu pri mori.. zo zdravotného hľadiska.. no ktovie... 


Medzi tým, ako sme sa kupkali, saunovali a podobne sme chodili samozrejme ráno na raňajky, boli tam švédske stoly, takže si každý mohol vziať to čo chcel, a bolo to fajn.... síce som si prvé ráno miešala čajík s príborovým nožíkom, lebo som nevedela nájsť lyžičku, ale tka snáď ma nikto nevidel :-D, boli sme na obed a večere... pri jednej mi zabudli doniesť čajík, ale to sa pri nás stáva normálne aj keď chodíme na obed s priateľom, že nám väčšinou zabudnú doniesť niečo na pitie. :-D len neviem prečo :-D


A to bolo asi všetko, čo sa dialo... bolo tam super, určite si to niekedy zopakujeme a myslím, že tie tri dni aj stačili.. i keď v podstate to boli len dva, keďže o druhej sme prišli, do večera hneď prešiel čas, druhý deň sme boli celý a na tretí deň sme sa vlastne len naraňajkovali a o 10tej išli domov. Ale nesťažujem sa, určite nám to prospelo, trochu takého odreagovania od problémov, práce a všetkého.. 

Keďže sa nám tam dosť páčila príroda, tak priateľ navrhol, že keď bude teplejšie počasie, tak pôjdeme na túru na Muránsky hrad, čo je tam neďaleko... on tam už bol a vraj je to tam veľmi pekné. No ja len dúfam, že tú túru prežijem. :-D